Tuesday 20 August 2013

People nowdays..

Assalammualaikum Salam Pembuka Bicara. Pagi Selasa yang syahdu ni.. tetiba nak plak coret pasal manusia sekarang yang hidupnya dikelilingi laman sosial, video sosial (ehehe) dan lain3 lagi yg dok ada dlm internet.
Firstly, admin tengok, people like to comment of anything they see and watch.
Masing2 nak bg pendapat. Kadang2 terpikir jgk, dgn adanya internet ni, xda lgi la istilah forever alone if someone tu pndai menggunakannya. Contoh facebook. Dengan adanya fb ni, diorg dapat bergaul dgn kwn3 walaupon tak kenal sat

u sama lain. Diorg boleh memberi pndangan dan semua orang bole membaca. Terima atau tidak, letak tepi. ehehe.

By the way.. amat sadis bila baca komen3 yang tidak mendatangkan munafaat kepada sesiapa pon. Sebagai contoh, komen2 di Youtube berkenaan video2 yang nak dapatkan perhatian. (Contoh Vid adik sorg pelawak kat Malaysia, tw kan?)
MasyaAllah.. Terpikir plak, apalaa dosa bdk tu smpai kena keji, caci sebegitu sekali. Aniway, itulah realiti. Nak jadi 'celeb' sgt kan? Terima lah.. 

Jadi, sebagai seoorang Muslim, kita mesti beringat, sekarrang ni banyak pihak cuba nak attack agama mulia kita, Islam dari pelbagai aspek. 
Kita sebagai umat Islam, jangan bersengketa antara kita. Kita kena bersatu. Walaupon dalam hal-hal remeh. Kalau ada bantahan tentang padnagan seorg Muslim yang lain, gunakan kaedah yang telah disunnahkan bahkan dalam AlQuran pon ada, iaitu musyawarah (Mesyuarat/face t0 face).
Bulan yang baik dan mulia ni pon ada yang masih lagi tidak bertegur sapa. Nak tnggu bila lagi tak tau la.

                    

Admin 2 orang kat sni, ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin di atas segala lontaran padangan, share kami kat blog ni. Harap ampun dan maaf.
Amin. 

=)

No comments:

Post a Comment